a

10:00 - 20:00

ساعت پاسخگویی ما

۰۳۵-۳۶۲۸۷۱۸۷

تلفن تماس مستقیم

اینستاگرام

تلگرام

جستجو
منو

بهترین زمان تعویض درب اتوماتیک

درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک درب هایی هستند که، بدون اینکه فرد تلاشی برای باز و بسته کردن آن داشته باشد، توسط حسگرهای حرکتی به صورت کاملا اتومات، بازو بسته می شوند. این حرکت می تواند به دو صورت افقی و عمودی باشد. امروزه، این درب ها از ملزومات هر خانه ای است. این درب ها در انواع مختلفی تولید می شوند.

 از مهم ترین آن می توان به: درب های اتوماتیک لولایی، درب های اتوماتیک کرکره برقی، درب های اتوماتیک کشویی، درب های اتوماتیک زیر سقفی اشاره کرد. امروزه علاوه بر خانه ها، در مراکز و مجتمع های تجاری، شرکت ها، مدارس، دانشگاه ها و … از این نوع درب ها در بخش های مختلف، استفاده می شوند. 

با پیشرفت فناوری، حوزه ی درب و پنجره سازی نیز دچار تحول شد، این تحول به صنعت ساختمان نیز کشیده شد تا جایی بود که، درب های اتوماتیک جایگزین درب های ورودی دستی شدند. درب های برقی، با توجه به فناوری هایی که برای آن به کار برده اند، عمر طولانی دارند. از این نوع درب ها، می توان سالیان زیاد استفاده کرد ، اما همانطور که اطلاع دارید درب اتوماتیک به عنوان یک سازه ی مکانیکی وبرقی یک طول عمر مفیدی دارد و بعد از طی این زمان برای راندمان بیشتر باید اقدام به تعویض آن نمود .

درب های برقی از قیمت بالایی برخوردار هستند ، اگر درب های اتومات ، به هر دلیلی آسیب دیدند، تعمیر آن نسبت به تعویض درب به صرفه تر است. اما نکته ای که وجود دارد این است که، هر کالایی عمری دارد و ممکن است که دوام و کارایی اولیه خود را بنا بر دلایلی از دست بدهد.

 

تعویض درب اتوماتیک

1-عملکرد نامطلوب درب ها:

هنگامی که درب های اتوماتیک ، به آهستگی و کندی باز و بسته می شوند، نشان می دهد که موقع تعویض درب های اتومات رسیده ، و بهتر است درب های برقی تعویض شوند. البته هر کندی نشانه ی تعویض درب نمی باشد این موضوع به طول عمر درب برقی و نظر کارشناس فنی بستگی دارد.

 

2- عدم باز و بسته شدن درب های برقی: 

یکی از راه هایی که می توان فهمید که، بهترین زمان تعویض درب اتوماتیک چه موقع است، این است که درب های اتوماتیک، باز و بسته نشوند. البته برای رفع این کار می توان از متخصصان این حوزه، بهره برد. اما اگر قطعات به کار رفته در آن در بازار نباشد، باید  به فکر نصب درب اتوماتیک جدیدی باشید . اولین مزیت دربهای برقی باز شدن لت های متحرک به صورت خودکار می باشد در صورتی که درب اتومات قادر به اجرای چنین کاری نباشد عملا استفاده از آن بی معنی می باشد.

 

3- وجود نداشتن قطعات و یراق آلات درب های اتوماتیک: 

از آنجاییکه درب های برقی قدیمی طراحی و ساخت شان مربوط به سال های گذشته می باشد ، با خراب شدن قطعات آن برخی اوقات این ابزار، یا در بازار وجود ندارد و یا باعث می شود که برای فرد هزینه های زیادی تحمیل شود. برای رفع این مشکل، پیشنهاد می شود که ، درب های اتوماتیک را تعویض کنید. زیرا هم در هزینه و وقت شما صرفه جویی می شود و هم باعث می شود که با خرید درب  برقی جدید، از ایمنی بالای آن بهره مند شوید.

 

4- خراب شدن موتور درب های اتوماتیک: 

 

یکی از راه هایی که می توان پی برد بهترین زمان تعویض درب اتوماتیک چه موقع است، زمانی است که موتور درب های اتوماتیک از کار بیفتد. موتور یکی از قطعات اصلی در دربهای برقی می باشد و اگر نمونه ی مشابه آن موجود نباشد ، هیچ تضمینی وجود ندارد که با جایگزین کردن موتور جدید درب برقی همانند روال گذشته کار کند.

در این حالت پیشنهاد می شود که درب اتوماتیک را تعویض کنید. آسیب در موتور درب های اتوماتیک ناشی از: گرد و خاک، تغییرات زیست محیطی و … است که می توان با بازدیدهای دوره ای و استفاده از یک باکس مناسب برای موتور از این قبیل خرابی ها جلوگیری کرد.

 

5- ایمنی نامطلوب درب های اتوماتیک: 

گاهی پیش می آید که، درب برقی به درستی باز و بسته می شود، اما از لحاظ ایمنی، درست کار نمی کند.  دلیل  آن این است که، این درب در سال هایی نصب شده است که، متناسب با نیازهای آن زمان بوده است و ایمنی در آن موقع اهمیت چندانی نداشته است. پس بهتر است که برای ایجاد ایمنی، درب های اتوماتیک ساختمان را تعویض کنید. امروزه اغلب از درب های برقی جهت ایمنی در منازل و یا اماکن عمومی استفاده می شود ، لذا جهت بهره مندی از این آیتم بهتر است از درب های اتوماتیک به روز و مدرن استفاده کنید.

بدون ديگاه

ارسال نظر